Τον μεγάλο διαγωνισμό για τη διασύνδεση Κορίνθου – Κω, ένα έργο-ορόσημο που θα αποτελέσει τη δεύτερη αλλά μεγαλύτερη ηλεκτρική «γέφυρα» με το ηπειρωτικό σύστημα μετά το καλώδιο Κρήτη – Αττική ετοιμάζεται να επαναπροκηρύξει εντός Οκτωβρίου ο ΑΔΜΗΕ.
Η αποτυχία του πρώτου γύρου του διαγωνισμού με τις τέσσερις παρατάσεις, όπου δεν κατατέθηκε καμία προσφορά, φανέρωσε τα αδιέξοδα ενός προϋπολογισμού που αποδείχθηκε ασύμβατος με τις συνθήκες της διεθνούς αγοράς καλωδίων, όπου οι τιμές έχουν εκτιναχθεί στα ύψη και η παραγωγική δυναμικότητα είναι ήδη δεσμευμένη μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Τα big project
Η ηλεκτρική διασύνδεση Κορίνθου – Κω, τεχνολογίας συνεχούς ρεύματος (HVDC) και μεταφορικής ικανότητας 1.000 MW, θα συνδέσει έξι αυτόνομα συστήματα των Δωδεκανήσων (Κάρπαθος, Ρόδος, Σύμη, Κάλυμνος, Πάτμος, Αρκοί) με το ηπειρωτικό σύστημα, εξασφαλίζοντας αξιόπιστη ηλεκτροδότηση και θέτοντας σε τροχιά απόσυρσης τους ρυπογόνους πετρελαϊκούς σταθμούς.
Ο αρχικός προϋπολογισμός που αποδείχτηκε μικρός ανήλθε στα 636 εκατ. ευρώ για το καλώδιο και στα 789 εκατ. ευρώ για τους σταθμούς μετατροπής, που αποτελούν ένα ξεχωριστό διαγωνισμό για τον οποίο καταληκτική ημερομηνία προσφορών είναι η 30η Σεπτεμβρίου.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι για το καλωδιακό έργο συνολικού μήκους 380 χιλιομέτρων επέδειξε ενδιαφέρον μόνο η Cenergy (Ελληνικά Καλώδια), η οποία όμως τελικά δεν κατέθεσε προσφορά λόγω του χαμηλού τιμήματος.
Αυτή την περίοδο το επιτελείο του ΑΔΜΗΕ ζυγίζει όλα τα δεδομένα για να αποφασίσει με τις όρους θα επαναπροκηρυχθεί ο νέος διαγωνισμός.