Βολές εκατέρωθεν στον Δήμο Λαρισαίων για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης

Βολές εκατέρωθεν στον Δήμο Λαρισαίων για το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης

Πεδίο αντιπαράθεσης μεταξύ δημοτικής αντιπολίτευσης και δημοτικής αρχής έγινε το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης στη Λάρισα, πριν συμπληρώσει καλά καλά έναν μήνα λειτουργίας.

Η προηγούμενη δημοτική αρχή Καλογιάννη (Συμπαράταξη Λαρισαίων) καταλογίζει στην διακυβέρνηση Μαμάκου μια σειρά απο λάθη και αστοχίες στο νεοσύστατο Σ.Ε.Σ., με την δημοτική αρχή να απαντά κάνοντας λόγο για πλήρη αποτυχία των προηγούμενων η οποία δεν τους επιτρέπει να ομιλούν για την στάθμευση.

Η ανακοίνωση της αντιπολίτευσης

«Μεγάλη είναι η συζήτηση και τα παράπονα των συμπολιτών μας για την εφαρμογή στην πόλη μας του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης» επισημαίνει η «Συμπαράταξη Λαρισαίων» και καταθέτει τις προτάσεις της. «Είναι η ώρα που οι Λαρισαίοι αντιλαμβάνονται στην τσέπη τους τα αποτελέσματα της αποσπασματικής και εισπρακτικής πολιτικής της Δημοτικής Αρχής.

Η θέση της Συμπαράταξης Λαρισαίων είναι γνωστή. Το σημαντικό ζήτημα της Στάθμευσης δεν μπορεί να εξετάζεται μονοδιάστατα μόνο ως προς τη λειτουργία ενός Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης.

Έχει άμεση σχέση:

με τον γενικότερο σχεδιασμό για το Κυκλοφοριακό της πόλης.
με τις ρυθμίσεις για τη λειτουργία των πεζόδρομων και το «έγκλημα» της κατάργησης της λειτουργίας των μπαρών.
με τη διαχείριση της στάθμευσης, που είναι από τα βασικά εργαλεία για την επίτευξη ενός από τους βασικούς στόχους του ΣΒΑΚ, τη μείωση της χρήσης του Ι.Χ. στο κέντρο της πόλης.
Με την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της Αστικής Συγκοινωνίας της πόλης μας.
Είναι ζητούμενο μια άλλη Δημοτική Πολιτική με Κοινωνικό πρόσημο και Ανταποδοτική προς τους Δημότες ωφέλεια

Οι επιλογές της Δημοτικής Αρχής Μαμάκου είναι σε άλλη κατεύθυνση.

Ξεχάστηκαν τα προεκλογικά ταξίματα του εμφανίζονταν «έτοιμος» άμεσα να λύσει τα ζητήματα της στάθμευσης υιοθετώντας και υλοποιώντας την πρόταση του ΤΕΕ για «άμεση δημιουργία 6000 θέσεων στάθμευσης».
Ξεχάστηκαν οι θέσεις στάθμευσης «βραχείας» διάρκειας, που είχαν περίοπτη θέση στο πρόγραμμά του.
Μέχρι και σήμερα ο κος Μαμάκος αρνείται να πάρει θέση για το αν θα επιστραφούν στο Δήμο με τη λήξη της παραχώρησης οι 2 υπόγειοι Σταθμοί (Πλατεία Αγαμ.Μπλάνα και ΟΥΗΛ) με τις αποικιοκρατικές συμβάσεις. O κος Μαμάκος πιστεύει στη Δημοτική λειτουργία της Ελεγχόμενης Στάθμευσης; Μπορεί να συνεχίσει να μην ενημερώνει τους δημότες για τις προθέσεις του;
Για το προεκλογικό «ΤΡΑΜ» του Μαμάκου δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω. Λένε ήδη πολλά οι συμπολίτες μας με σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα που δεν είναι εύκολο να μεταφερθούν…

Χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις. Με υπευθυνότητα απέναντι στους συμπολίτες επανερχόμαστε υπογραμμίζοντας κάποια σημεία της πρότασής μας, τα οποία προτείνουμε να υιοθετήσει η Δημοτική Αρχή:

Για τους Μόνιμους Κατοίκους:

Να μη μειώσει κατά περίπου 755 θέσεις τις θέσεις των μονίμων κατοίκων και να τις μετατρέψει σε θέσεις με πληρωμή.
Να ενεργοποιήσει άμεσα τις θέσεις μονίμων κατοίκων στις συνοικίες του Σιδ. Σταθμού και των Αμπελοκήπων. Διαφορετικά, οι κάτοικοι εκεί θα υποστούν άμεση επιβάρυνση μετά την εφαρμογή του ΣΕΣ.
Να προχωρήσει στην πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης για τους μόνιμους κάτοικους του λόφου του Φρουρίου στο Δημοτικό χώρο της οδού Γεωργιάδου.
Για την Τιμολογιακή πολιτική προτείνουμε:

Την υιοθέτηση της δικής μας Τιμολογιακής πολιτικής με βάση το 0,30 ευρώ την ώρα αντί αυτής που επιβαρύνει κατά 35% παραπάνω όλους τους χρήστες (για τους εργαζόμενους στο κέντρο η επιβάρυνση που επιφυλάσσει η ΔΑ για 8ωρη στάθμευση είναι από 980,0 -1536,0 ευρώ/έτος (πράσινη- μπλε ζώνη).
Τον καθορισμό ελάχιστης χρέωσης της 1/2 ώρας αντί της 1 ώρας
Την πρόβλεψη θέσεων στάθμευσης «βραχείας διάρκειας», που θα έχει ως αποτέλεσμα τη σημαντική αύξηση του αριθμού σταθμεύσεων ανά θέση στάθμευσης στο κέντρο και την μεγαλύτερη ευκολία για τον πολίτη να βρίσκει parking.
Την πρόβλεψη της «Κάρτας Ωραρίου» για τους εργαζόμενους του κέντρου για μειωμένο κόστος στις θέσεις του Συστήματος ελεγχόμενης Στάθμευσης και δωρεάν στάθμευση στις θέσεις μονίμων κατοίκων
Το ωράριο του ΣΕΣ να είναι σε αντιστοιχία του ωραρίου καταστημάτων αντί του «ολοκληρωτικού» ολοήμερου των 6 ημερών. Άρα, να είναι ελεύθερη η στάθμευση Τρίτη – Πέμπτη και Σάββατο από 16:00μμ – 08:00πμ
Ρητή και κατηγορηματική δέσμευση του κου Μαμάκου για την επιστροφή στο Δήμο με τη λήξη της παραχώρησης οι 2 υπόγειοι Σταθμοί (Πλατεία Αγαμ. και ΟΥΗΛ) για τη χάραξη μιας δημοτικής πολιτικής στα πάρκινγκ.

Η επιμονή της Δημοτικής Αρχής Μαμάκου στις εισπρακτικές επιλογές της είναι αδιέξοδη και βλαπτική για τους πολίτες. Αντί να εξαντλείται η εφευρετικότητα αντιδημάρχων και συμβούλων του Δημάρχου στην προσπάθεια με ψεύδη να ρίξουν τις ευθύνες στους προηγούμενους, να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Η Λάρισα αξίζει κάτι καλύτερο».

Η απάντηση της δημοτικής αρχής

Δεν άφησε αναπάντητη την ανακοίνωσή της «Συμπαράταξης Λαρισαίων» η Δημοτική Αρχή σημειώνοντας ότι, «κληροδότησαν απραξία εννιά ετών για τη στάθμευση και τεράστια προβλήματα στην πόλη, ζητάνε και τα ρέστα».

Συγκεκριμένα αναφέρει:

«Αφού απέτυχαν να κάνουν το παραμικρό για το πρόβλημα της στάθμευσης στην πόλη… Αφού υποσχέθηκαν σχεδόν τα πάντα και δεν πραγματοποίησαν απολύτως τίποτα…

Αφού σχεδίασαν και εξήγγειλαν «υπόγεια πάρκινγκ», άλλοτε δύο, άλλοτε τρία, άλλοτε τέσσερα, χωρίς να εξασφαλίσουν ούτε μελέτες, ούτε χρηματοδοτήσεις, ούτε χρονοδιαγράμματα…

Αφού επιβάρυναν με λανθασμένους σχεδιασμούς και την υλοποίηση έργων του ΣΒΑΚ, το έλλειμμα θέσεων στάθμευσης στην πόλη… Αφού οδήγησαν σε γιγάντωση του προβλήματος με την απραξία τους και αφού έφτασαν παραμονές των εκλογών να υπόσχονται νέα μέτρα, «ελεγχόμενη στάθμευση» και ξανά… νέα πάρκινγκ, εμφανίζονται σήμερα, ως προερχόμενοι από πολιτική παρθενογένεση, να ζητούν τα ρέστα από μια δημοτική αρχή 1,5 χρόνου, που έκανε περισσότερα, ήδη σε αυτό το διάστημα, απ’ ό,τι οι ίδιοι σε 9 χρόνια, χρησιμοποιώντας κατά την προσφιλή τους τακτική, αοριστολογίες, ανακρίβειες και μεγάλες δόσεις φθηνού λαϊκισμού.

Ας ξαναπούμε κάποιες αλήθειες:

– Ο διαγωνισμός και η κατακύρωση του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης έγινε επί θητείας της προηγούμενης δημοτικής αρχής.

– Το λογισμικό και οι δυνατότητες του «κληροδοτήθηκαν» στη νέα δημοτική αρχή. Μαζί με αυτό και οι αδυναμίες του. Δεν μπορεί να καταγράψει «σπαστές ώρες» στάθμευσης, δεν μπορεί να δώσει ρέστα. Υποθέτουμε ότι το γνωρίζουν.

– Δεν υπήρξε ουδέποτε ψηφισμένη κανονιστική απόφαση από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Υπήρξε μόνο ένα σχέδιο, στο οποίο δεν θα βρει κανένας, πουθενά την… πρόβλεψη για “ Κάρτα Ωραρίου για τους εργαζόμενους του κέντρου”, η οποία προέκυψε μετά από …ώριμη σκέψη(!) εκ των υστέρων…και εκ της ασφαλούς θέσης της αντιπολίτευσης.

– Στο σχέδιο αυτό προβλέπονταν 309 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, μετά από λίγους μήνες άλλες 790, σύνολο 1100 θέσεις βραχυχρόνιας στάθμευσης και άλλες 565 θέσεις μακροχρόνιας στάθμευσης… Σύνολο 1665 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης επί πληρωμή.

Η πρόταση της δημοτικής αρχής περιλαμβάνει συνολικά και χωρίς προσθαφαιρέσεις 905 θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης, άρα πολύ λιγότερες. Και αυτές είναι.

– “Εισπρακτική πολιτική” γράφουν για να υπάρχει και ένα “επικοινωνιακό” ντύσιμο στην …ανακοίνωση (ας βάλουμε και μια ταμπέλα, μπας και μείνει κάτι).

Να το δούμε λοιπόν: 6 ώρες στάθμευσης σύμφωνα με το σχέδιο τους θα κόστιζαν 3,9€ και στοιχίζουν 4,8€ αλλά…

Στο σχέδιο τους προβλέπονταν ότι στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης που θα έμπαιναν στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης (Τάκη Τσιόγκα) η τιμολόγηση θα ήταν: 1η και 2η ώρα από 1 € και από εκεί και έπειτα +0,5€. Οι δύο ώρες δηλαδή θα στοίχιζαν 2€

Σύμφωνα με την εφαρμοζόμενη απόφαση: Στους δημοτικούς χώρους στάθμευσης, στους οποίους προστέθηκαν το Κτηνιατρείο και το πάρκινγκ στο λόφο του Φρουρίου, οι δύο πρώτες ώρες είναι δωρεάν και η πληρωμή ξεκινά από την 3η ώρα. Οι δύο ώρες δηλαδή στοιχίζουν …0€ (με την ίδια λογική θα ενταχθεί σύντομα και το πάρκινγκ στα ΚΤΕΛ)

Ταυτόχρονα δόθηκαν σε χρήση και ήδη λειτουργούν ο χώρος πάρκινγκ στη ΔΥΠΑ, ο χώρος στο Τελωνείο και ετοιμάζεται να δοθεί σύντομα και νέος χώρος στο Παλιό Κοιμητήριο, όπου η στάθμευση είναι ελεύθερη. Όπως ελεύθερη είναι η στάθμευση και στο χώρο του Αλκαζάρ.

– Σημειώνουμε ότι το εφαρμοζόμενο σύστημα είναι από τα πιο οικονομικά στην Ελλάδα και καλό είναι να κάνουν τις συγκρίσεις με αυτά που ισχύουν σε άλλες πόλεις (στη συντριπτική πλειοψηφία η χρέωση της ώρας ξεκινά από 1€ και φτάνει και το 1,7€)

– Απορούμε με την επανάληψη των περί της περιοχής του Σιδηροδρομικού Σταθμού. Ας τους ενημερώσει κάποιος ότι έχει ενταχθεί κανονικά και ήδη η υπηρεσία δέχεται αιτήσεις για θέσεις μόνιμων κατοίκων. Για τους Αμπελόκηπους, όπως έχει ειπωθεί, αν υπάρξει οποιοδήποτε πρόβλημα θα ενταχθούν και αυτοί. Αλλά στα αλήθεια, στο δικό τους σχέδιο τι προβλέπονταν για τους Αμπελόκηπους; Απολύτως τίποτα…

– Τι εξυπηρετεί η επαναφορά της θεωρίας μείωσης των θέσεων για τους μόνιμους κατοίκους; Μάλλον είναι δύσκολο να αντιληφθούν ότι καλό είναι να μιλάμε για αυτά που εφαρμόζονται και όχι για αυτά που σχεδιάστηκαν αρχικά. Αλλά για την αντιπολίτευση το “θολώνειν εστί φιλοσοφείν”…

– Ειπώθηκε σε όλους τους τόνους ότι η εφαρμογή του Συστήματος Ελεγχόμενης Στάθμευσης είναι δυναμική και μπορεί και πρέπει να αξιολογείται συνεχώς, προκειμένου να διορθώνονται πιθανές αστοχίες, όταν υπάρχουν. Και αυτό θα γίνεται. Άλλωστε η ίδια η πράξη μπορεί να οδηγήσει στα καλύτερα αποτελέσματα.

– Τέλος σε όσους απαιτούν σήμερα τοποθέτηση για το μέλλον των υπόγειων πάρκινγκ (ΟΥΗΛ και Πλ. Αγαμέμνονα Μπλάνα) με την ολοκλήρωση της διαδικασίας παραχώρησης (δεν είναι τόσο κοντινή για να υπάρχει τέτοιο άγχος), θα συνιστούσαμε υπομονή και προσοχή, να μην εκτεθούν και πάλι.

– Ταυτόχρονα θα είχε ενδιαφέρον να εξηγήσουν στους πολίτες γιατί δεν πέρασε σε δημοτική χρήση ο χώρος πάρκινγκ πίσω από τα ΚΤΕΛ, με τη λήξη της μίσθωσής του; Με ποια διαδικασία και γιατί ανανεώνονταν η “μίσθωση”;

Κατανοούμε απόλυτα τα αδιέξοδα της αντιπολίτευσης και τις μάχες οπισθοφυλακής που δίνει, που μετατρέπεται σε μηχανή αρνητισμού, που προσπαθεί να χτίσει πολιτικό κεφάλαιο πάνω στη σύγχυση, τη διαστρέβλωση και την κινδυνολογία.

Δεν μας αφορούν οι «μάχες χαρακωμάτων». Μας αφορά η πόλη. Και αυτήν υπηρετούμε με σχέδιο, διαφάνεια και αίσθηση ευθύνης.

Όλα τα υπόλοιπα είναι θόρυβος – κι εμείς επιλέγουμε να μείνουμε συγκεντρωμένοι στη δουλειά μας».

Περισσότερα από την κατηγορία

Η κόρη της ασθενούς μιλά  για τον καρδιοχειρουργό που συνελήφθη ενώ έπαιρνε φακελάκι 2.500 ευρώ από την μητέρα της

Η κόρη της ασθενούς μιλά για τον καρδιοχειρουργό που συνελήφθη ενώ έπαιρνε φακελάκι 2.500 ευρώ από την μητέρα της

Η κόρη της ασθενούς που κατήγγειλε καρδιοχειρουργό ότι άσκησε έντονη πίεση στη μητέρα της και ζητούσε 2.500 ευρώ, για να ασχοληθεί με την περίπτωσή της, […]

Λάρισα: Νεκρός εντοπίστηκε άνδρας μέσα σε όχημα κατά την διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στο Κιλελέρ

Λάρισα: Νεκρός εντοπίστηκε άνδρας μέσα σε όχημα κατά την διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς στο Κιλελέρ

Σορός αγνώστων στοιχείων εντοπίστηκε εντός οχήματος από τους άνδρες της Πυροσβεστικής, κατά τη διάρκεια κατάσβεσης πυρκαγιάς μικρής έκτασης, σε χαμηλή […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »