Υπογραμμίζεται επίσης πως το βίαιο αυτό περιστατικό εξέθεσε, σε παγκόσμια επίπεδο την Εθνική Πινακοθήκη, η οποία, από δω και στο εξής, θα πρέπει να πληρώνει υψηλότερα ασφάλιστρα για τα έργα που φιλοξενεί στους χώρους της. Ειδικά δε για στις περιπτώσεις δανεισμού έργων από το εξωτερικό το πρόβλημα που δημιουργείται είναι ακόμη μεγαλύτερο καθώς τα διοικητικά συμβούλια των ξένων μουσείων, μετά το περιστατικό, εμφανίζονται ιδιαίτερα διστακτικά και η Εθνική Πινακοθήκη έχει πλέον καταγραφεί, σύμφωνα με τις διεθνείς πρακτικές, ως ένα μουσείο που δέχεται βανδαλισμούς και μάλιστα από εκλεγμένους εκπροσώπους της χώρας.
Επιπλέον, μεγάλο μέρος της αγωγής που κατέθεσε η Εθνική Πινακοθήκη στηρίζεται στην ψευδή παράσταση προς τρίτους, δηλαδή στο γεγονός ότι οι εναγόμενοι έδωσαν στη δημοσιότητα διαφορετικά έργα του καλλιτέχνη από αυτά που είχαν συμπεριληφθεί στην έκθεση, στα οποία η αλληγορική παραμόρφωση των προσώπων ήταν πιο έντονη, με ξεκάθαρο στόχο να σκανδαλίσουν και να φανατίσουν τους πιστούς, το οποίο και κατάφεραν ως ένα βαθμό.
Να σημειωθεί πως χθες ο βουλευτής Νίκος Παπαδόπουλος κατέθεσε μήνυση κατά της Εθνικής Πινακοθήκης αλλά και των αστυνομικών που τον συνέλαβαν μετά την πράξη του βανδαλισμού, για διέγερση σε αμοιβαία διχόνοια, παράνομη βία και παράνομη παρακράτηση.