Μια νέα ανακάλυψη δείχνει ξανά το δρόμο προς το υδρογόνο

Μια νέα ανακάλυψη δείχνει ξανά το δρόμο προς το υδρογόνο

Η επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων μετέτρεψε το υδρογόνο στη Σταχτοπούτα των πηγών ενέργειας! Το υδρογόνο θεωρείται καθαρό αέριο, το οποίο μπορεί να καεί σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης, όπως κάθε άλλο ορυκτό καύσιμο.

Ωστόσο, σε αντίθεση με το τελευταίο, απελευθερώνει νερό, μόνο κατά την καύση. Μπορεί, επίσης, να παράγει ηλεκτρική ενέργεια σε κυψέλες καυσίμου, προσφέροντας ανώτερη απόδοση σε σύγκριση με έναν θερμικό κινητήρα.

Όσο πολλά υποσχόμενο κι αν ήταν το υδρογόνο στα χαρτιά, έχει επίσης πολλά μειονεκτήματα. Παρόλο που είναι αναμφισβήτητα το πιο άφθονο στοιχείο στη Γη, είναι σχεδόν αδύνατο να το βρείτε σε καθαρή μορφή.

Η παραγωγή του, λοιπόν ως καθαρή πηγή ενέργειας, είναι ένα ζήτημα, αλλά όχι το μεγαλύτερο. Η αποθήκευση και η μεταφορά του, εκεί όπου χρειάζεται, είναι μια ακόμη μεγαλύτερη πρόκληση, καθώς το υδρογόνο είναι εξαιρετικά πτητικό και εύφλεκτο.

Η καλύτερη μέθοδος αποθήκευσης για τη συσκευασία του περισσότερου υδρογόνου στον μικρότερο όγκο είναι η υγροποίησή του. Αυτό επιτυγχάνεται, όταν το αέριο ψύχεται σε εξαιρετικά χαμηλές θερμοκρασίες, κάτω από μείον 253 βαθμούς Κελσίου. Το πλεονέκτημα είναι ότι δεν χρειάζεστε δεξαμενές υψηλής πίεσης, για να το αποθηκεύσετε με αυτόν τον τρόπο, αλλά η επίτευξη αυτής της χαμηλής θερμοκρασίας παρουσιάζει νέες προκλήσεις.

Μια ομάδα ερευνητών από το Εθνικό Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας (UNIST) στην Κορέα, ανακάλυψε μια νέα τεχνολογία αποθήκευσης. Η έρευνα επικεντρώνεται γύρω από μια νανοπορώδη δομή βοριοϋδριδίου του μαγνησίου (Mg(BH4)2) που μπορεί να αποθηκεύσει υδρογόνο σε υψηλές πυκνότητες, ακόμη και υπό κανονική ατμοσφαιρική πίεση.

Το νανοπορώδες υδρίδιο επιτρέπει την αποθήκευση πέντε μορίων υδρογόνου σε μια τρισδιάστατη διάταξη. Αυτό επιτρέπει μια εντυπωσιακή αποθήκευση υδρογόνου χωρητικότητας 144 g/L ανά όγκο πόρων, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές μεθόδους, όπως η αποθήκευση υδρογόνου ως αέριο σε υγρή κατάσταση (70,8 g/L). Η ανακάλυψη ανοίγει το δρόμο για συστήματα αποθήκευσης υδρογόνου μεγάλης κλίμακας, για εφαρμογές στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Με ένα αποτελεσματικό και προσιτό σύστημα αποθήκευσης, το υδρογόνο μπορεί να επανεμφανιστεί ως βιώσιμη εναλλακτική λύση στα ορυκτά καύσιμα. Ίσως λιγότερο για τα επιβατικά αυτοκίνητα, δεδομένου ότι τα ηλεκτρικά με μπαταρία κυριαρχούν ήδη στην αγορά . Ωστόσο, το υδρογόνο παραμένει μια εξαιρετική λύση για εφαρμογές βαρέως τύπου και άλλους τομείς μεταφορών, όπως η ναυτιλία και η αεροπορία.

Περισσότερα από την κατηγορία

Στην Αθήνα η Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Μαθητές από όλο τον κόσμο στην αναζήτηση βιώσιμου και δίκαιου επισιτιστικού συστήματος

Στην Αθήνα η Ολυμπιάδα Ρομποτικής: Μαθητές από όλο τον κόσμο στην αναζήτηση βιώσιμου και δίκαιου επισιτιστικού συστήματος

Το κέντρο του κόσμου στον τομέα της ρομποτικής θα γίνει από τις 26 έως τις 29 Σεπτεμβρίου η Αθήνα. 190 αποστολές μαθητών από κάθε […]

Πρόσθετη αξία πολλών δισ. ευρώ μπορεί να φέρει την επόμενη 10ετία στην Ελλάδα η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη

Πρόσθετη αξία πολλών δισ. ευρώ μπορεί να φέρει την επόμενη 10ετία στην Ελλάδα η δημιουργική Τεχνητή Νοημοσύνη

«Ευκαιρίες για την απελευθέρωση πρόσθετου ΑΕΠ στην Ελλάδα, σε ποσοστό 6% του σημερινού», θα μπορούσε να δημιουργήσει η υιοθέτηση της […]

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό – Ποιες εφαρμογές θέλουν να χρησιμοποιούν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας

Τεχνητή νοημοσύνη: Πώς μπορεί να ενισχύσει τον ελληνικό τουρισμό – Ποιες εφαρμογές θέλουν να χρησιμοποιούν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας

Σε έναν απρόσμενο «σύμμαχο» στην προσπάθεια ενίσχυσης του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας θα μπορούσε να εξελιχθεί η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence […]

Ερευνητές ανέπτυξαν αυτοτροφοδοτούμενο επίθεμα που μεταφράζει τις μυϊκές κινήσεις σε ομιλία

Ερευνητές ανέπτυξαν αυτοτροφοδοτούμενο επίθεμα που μεταφράζει τις μυϊκές κινήσεις σε ομιλία

Ένα νέο επίθεμα που προσκολλάται στο λαιμό μπορεί να μεταφράσει τις μυϊκές κινήσεις σε ομιλία, επιτρέποντας στους ανθρώπους να μιλούν χωρίς να χρησιμοποιούν […]

Όλα τα άρθρα της κατηγορίας »